מה בלוג יכול לעשות בשבילי? או: 4 סיבות לפתוח בלוג באתר

עיינה טייכר-יעיר

יש לכם אתר שהשקעתם בו לא מעט מחשבה, כתבתם בו כמה עמודים – וזהו?

אם גם אתם השארתם אותו עומד לבד בחושך במרחבי האינטרנט, כדאי שתמשיכו לקרוא. יכול להיות שמה שהאתר שלכם צריך הוא בלוג, קטגוריה שתעודכן בתדירות קבועה ותעשה לאתר שלכם רק טוב. שואלים את עצמכם למה צריך את כל הכאב ראש הזה או שסבורים בטעות שבלוג זה המקום שאליו היפסטרים הולכים כדי לפרוק את הגיגיהם? תחשבו שוב ותקראו.

סיבה 1: הוא יעזור לכם לטפס

יכול להיות לכם האתר היפה והמהמם בתבל, אבל אם הוא לא מופיע גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל, סביר להניח שלא ימצאו אתכם בקלות – אם בכלל. בעולם שבו מגגלים אותנו וכך מגלים אותנו, אנחנו צריכים להיות בולטים מעל האחרים.
תחום קידום האתרים (SEO= Search Engine Optimization) הוא עולם שלם ומורכב בפני עצמו. בקצרה, הוא עוסק בחקירה ובתפעול האלמנטים השונים שמשפיעים על מיקום אתר מסוים בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.
כך למשל אנחנו יודעים שאחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים על קידום האתר בגוגל הוא התוכן. כשהתוכן לא מספיק איכותי, או מקורי – הדבר עלול לפגוע במיקום של האתר בתוצאות החיפוש.
כשהתוכן הוא כן איכותי, מקורי ובעיקר מתעדכן כל העת – זה בהחלט יתרום לדחיפת האתר מעלה.
כתיבה של בלוג באתר, לצד עמודי האתר ה"רגילים", תאפשר לכם ליצור תוכן רלוונטי שמתעדכן בתדירות קבועה ועושה טוב לקידום האתר שלכם בגוגל.

סיבה 2: הוא ירים לכם

כדאי להתייחס לאתר האינטרנט בתור חלון הראווה העסקי שלנו. עמוד אודות ועמוד בית שכתובים טוב וגם נראים טוב הם חשובים. בנוסף להם, אחת הדרכים הטובות לחשוף את הגולשים לידע, לניסיון וליכולות שלנו – היא פתיחת בלוג.

בבלוג תוכלו לכתוב על הנושאים שמעניינים את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם, לעדכן אותם במידע שאולי לא ידעו בתחום המומחיות שלכם ולהציג את עצמכם בדרך זו כמומחים בתחום המסוים.
כתיבת בלוג בתחום ההתמחות של העסק שלכם תאפשר לכם לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם שאולי לא עושים את זה או כן עושים את זה – אבל לא טוב כמוכם. זו הזדמנות מצוינת לבסס את עצמכם כאוטוריטה בתחום מסוים או לפחות כאנשי מקצוע מעולים בתחום זה. רק טוב זה יעשה לשיווק של העסק שלכם.

סיבה 3: הוא יסביר לאט וברור

הסיבה הזו והסיבה הקודמת הולכות כמעט יד ביד. בלוג באתר מאפשר להעביר לגולשים מסרים, תכנים ומידע מורכב מהתחום בו אתם עוסקים. זו דרך נוספת להראות את הידע והניסיון ואת היכולת שלכם "לפרק" נושא גדול – למשהו פרקטי. מי שעוסקים בתחומים מורכבים או שנראים מורכבים למביטים מבחוץ – יכולים באמצעות כתיבה בבלוג באתר לפשט את הדברים. וכן, גם נושאים "כבדים" או מורכבים יכולים לקבל ביטוי בבלוג. תשכחו מכך שבלוג חייב להיות קליל, רדוד או כזה שעוסק בנושאים שהם אך ורק FUN. ממש לא. הנגשת האינפורמציה עובדת גם בדרך ההפוכה: הפניה של לקוחות קיימים לפוסט שכתבתם בנושא בבלוג כדי לקבל הסבר פשוט וברור.

סיבה 4: הוא יתזז בשבילכם

הבלוג באתר לא נשאר רק בגבולות האתר. אפשר ורצוי להפיץ אותו במגוון פלטפורמות: רשתות חברתיות או כדיוור ללקוחות שלכם. אמנם כתבתם את הפוסט בבלוג פעם אחת בלבד, אבל הוא מסוגל להמשיך ולהיות נוכח ומופץ כמה וכמה פעמים. בפעם הבאה שאתם תוהים על מה תכתבו הפעם בעמוד הפייסבוק שלכם – זו התשובה שלכם.

אוקיי, השתכנעתם שכדאי לכם לכתוב בלוג באתר באופן קבוע? אל תשכחו לעבוד עם תוכנית תוכן מסודרת.

יכולים להיעזר בי לכתיבת בלוג באתר שלכם (ממש כמו הבלוג הזה, וגם זה וזה), או לבניית תוכנית תוכן לשלושה חודשים קדימה. 

מלאו את פרטיכם פה למטה – ונדבר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן