אסטרטגיית תוכן תשחרר אתכם לחופשי!

עיינה טייכר-יעיר

לפני כמה ימים נשאלתי על ידי לקוח: כמה פוסטים כדאי לי לפרסם בפייסבוק בשבוע?

בעבר, התשובה שלי הייתה יכולה להיות מספר כלשהו בהתאם לסוג העסק, קהל היעד ועוד כהנה וכהנה.
והפעם, התשובה (המעצבנת) שלי הייתה: "זה תלוי".
אז במה זה תלוי?

בכתיבת תוכן בין אם בבלוג באתר, במדיה חברתית או בכל פלטפורמה אחרת עולה השאלה מה עדיף: כתיבה עקבית או כתיבה אחת ל…

התשובה שלי היא תמיד לכתוב על מה שמעניין וחשוב – ובעיקר לכתוב טוב. כדי להיות עקביים לא צריך לוותר על איכות הכתיבה או העומק שלה. כל מה שצריך זה לעבוד עם תוכנית מסודרת. 
לא מעט בעלי ובעלות עסקים (ולא רק הם) נבהלים מצירוף המילים המפוצץ "אסטרטגיית תוכן". אנחנו נוטים לחשוב שתוכן זה משהו ספונטני, שבא מהלב ולא יכול לעבוד לפי תוכנית מובנית ומסודרת. אז זהו, שממש לא.

אסטרטגיית תוכן יכולה דווקא לשחרר אותנו מהצורך לתכנן כל הזמן (מתכננים פעם אחת לכל החודש, שלושת החודשים הקרובים וכן הלאה) ולפנות לנו זמן ומשאבים לכתיבה אמיתית וקולחת. הנה כמה דברים שאסטרטגיית תוכן תעזור לכם להשתחרר מהם:

דחיינות – אני אכתוב על זה ב…אף פעם

ללא ספק, אסטרטגיית תוכן יכולה לשחרר אותנו מההרגל לדחות ולדחות. אין כמעט בעל או בעלת עסק שלא הסתובבו או מסתובבים עדיין בתחושה של "אני אכתוב על זה מחר/בשבוע הבא/ בעוד שנה". דחיינות היא הדבר הכי קל לעשות כשאת בעלת עסק: תמיד יהיו נושאים יותר דחופים ו"חשובים", זו פעילות שבטווח הקצר אולי לא מניבה רווח כלשהו ויש כמובן את עניין מחסום הכתיבה. זה ממש לא משנה, תמיד יהיו תירוצים למה לא לכתוב.

החופש שלכם: נעיצת אירועים חשובים בלוח השנה, כולל תאריכים של כתיבת ופרסום תכנים, תשאיר אתכם ללא תירוצים. כשיש דד ליין, כשידוע לנו בדיוק על מה נכתוב החודש ומתי, החששות מתפוגגים והדחיינות אט אט נעלמת.

פספוסים – הכל ידוע מראש אבל נשכח מהלב

שוב הגעתם לערב חג, או ליום הבינלאומי לדבר כלשהו שמשמעותי לעסק שלכם – וקלטתם שפספסתם את המומנטום? גם זו תופעה מוכרת, ואם גם אתם עניתם "כן" אתם בחברה טובה. תאריכים חשובים בלוח השנה עלולים להתפספס ולא לקבל התייחסות, רק משום שלא הקפדנו לתכנן את התוכן שלנו. אירועים חשובים יכולים להיות חגים ומועדים, אך גם תאריכים רלוונטיים לעסק שלכם – שיכולים להוות קרקע נפלאה לכתיבת תוכן.
כמובן, שתמיד הכי מציק בעין זה לצפות במתחרים שלנו מעלים תוכן רלוונטי בתאריכים האלה – וזו כשלעצמה סיבה מאוד טובה לעבוד עם אסטרטגיית תוכן.

החופש שלכם: תכנון מראש תוך שימת לב לתאריכים חשובים, מאפשר להתייחס אליהם בצורה חכמה וליצור תוכן איכותי יותר. לא עוד כיבוי שריפות, אלא הצתה של קריאיטיביות (אצלכם) ועניין (אצל הקהל שלכם).

 

תחושת ה"אין לי זמן" – אני מטפל ברפואה סינית, לא כותב תוכן

נכון שהעולם הופך מהיר יותר ויותר, ונכון גם שצריך להיות עם אצבע על הדופק כשזה נוגע לשיווק העסק שלנו. יחד עם זאת, את רובם הכמעט מוחלט של התכנים שאנחנו רוצים לכתוב – ניתן לתכנן מראש. הנטייה הטבעית של בעלי עסקים או כל מי שנדרש לכתוב תוכן מכל סוג היא להיות ספונטניים בעל כורחם. כך נוצר מצב שבו אנחנו עסוקים כמעט תמיד ב"כיבוי שריפות": קמים בבוקר, נזכרים שכבר תקופה לא כתבנו בפייסבוק או עדכנו את הבלוג – וניגשים לעשות את זה במקום לנהל את העסק. 

החופש שלכם: ניצול חכם יותר של הזמן, והאפשרות להיות בכל מקום במאה אחוז. תוכנית תוכן מאפשרת לכם לדעת מראש מה צפוי להתפרסם במהלך החודש ומתי. באופן הזה אנחנו מגלים שלמעשה התפנה לנו זמן לניהול העסק.

קבלו ממני במתנה קובץ שיעזור לכם לבנות תוכנית תוכן לעסק שלכם.

מעוניינים לעבוד עם אסטרטגיית תוכן מסודרת לעסק שלכם וצריכים עזרה? 

מלאו את פרטיכם פה למטה – ונדבר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן