3 שאלות על אסטרטגיית תוכן

עיינה טייכר-יעיר

 

מי שמכיר אותי יודע שאני סולדת במיוחד מ-buzz words. אותן מילים שאנשי שיווק אוהבים להתהדר בהן כי עכשיו הן טרנדיות, אבל פעמים רבות הן פשוט לא מדברות אל הקהל שלהם. אחד הביטויים שהפך בשנים האחרונות לסוג של מילת באזז הוא אסטרטגיית תוכן. כי מה יותר נכון ומרשים משילוב של אסטרטגיה (מילה עוצמתית לכל הדעות שמבטיחה לשאת אותנו אל הפיסגה) ותוכן?
על אף הסלידה המובנית שלי מבאז וורדס, את הביטוי אסטרטגיית תוכן אני מאוד מחבבת. לא בגלל שהוא נשמע מבטיח – אלא משום שאם עושים בו שימוש נכון, הוא גם מקיים.

כבר כתבתי בעבר על מה נותנת לנו אסטרטגיית תוכן ואיך היא יכולה לשחרר אותנו לחופשי. בעקבות שאלות שאני נשאלת לא מעט, חשבתי שיהיה נכון גם לתת מענה לשלוש שאלות עיקריות של בעלי ובעלות עסקים.

  1. לאיזה עסקים זה מתאים?
  • תשכחו מזה שאתם צריכים להיות תאגיד ענק כדי ליישם אסטרטגיית תוכן בארגון שלכם. להיפך, לא מעט עסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם עומסים וריבוי תפקידים. העומס הזה גורם לא פעם לבעל העסק "לשים בהולד" את השיווק של העסק – וחבל. הם רואים את המתחרים שלהם משווקים בקלילות ובקביעות ומשגשגים – ואילו הם מדשדשים (למרות שלשיטתם הם התמקדו בדברים ה"חשובים"). אז עסקים בינוניים וקטנים שרוצים לשווק בצורה מסודרת – תתחילו לעבוד עם אסטרטגיית תוכן.
  • בעלי ובעלות עסקים שיודעים שבלי תוכנית מסודרת הם פשוט אבודים. זה יכול להיות עסק עצמאי שבו בעל או בעלת העסק הם One man show והסדר הוא מפתח להצלחה עבורם (עבור מי לא, בעצם?). התוכנית המסודרת, הידיעה לאן הולכים הלאה, נותנת ביטחון רב ושקט נפשי למי שמנהלים עסק.
  • למי שחושב רחוק, קדימה ולמעלה: הכוונה היא לכל אותם עסקים שרוצים להתרחב ולגדול. ברור שזו השאיפה של כל מי שמקים עסק, אבל הכוונה כאן היא לעסקים שחושבים באמת בגדול ורואים את העסק שלהם במימדים גדולים ואחרים.

       2. מה זה נותן לי?

  • שקט נפשי: כן, זה אלמנט חשוב מאוד כשמנהלים עסק. במיוחד אם אתם לא אנשי שיווק "בדם": כאלה שהשיווק עבורם הוא משהו קליל וכייפי. השקט הנפשי מגיע מהעובדה שהכל כאילו עובד "מעצמו": הפוסטים עולים כמתוכנן, אנשים קוראים את התכנים שלכם ואתם תמיד נוכחים. הכל משום שהקדשתם זמן לתכנן, לכתוב ולתזמן את התכנים ועכשיו אתם לא צריכים להילחץ. יותר מזה, אתם יכולים להתעסק רק במה שחשוב ומעניין אתכם – העסק שלכם.
  • אין מיתוג בלי עקביות: אסטרטגיית תוכן מאפשרת לשווק בצורה עקבית. הלקוחות הפוטנציאלים, הקהל שקורא אותנו, נחשף לתכנים בצורה מסודרת שוב ושוב. כך הקהל שלנו כל הזמן נחשף אלינו ולא רק "פעם ב…" כשאנחנו נזכרים לפרסם משהו. כשאנחנו כל הזמן במודעות של הקהל שלנו – אנחנו מרוויחים.

       3.  לכמה זמן?

שאלה שאני נשאלת בחשש, ועונה עליה כך: תלוי בעסק,  ותלוי באופי של מי שמנהל אותו.

אני יכולה להעיד על עצמי, שהאסטרטגיה שלי קבועה וידועה כ-4 חודשים קדימה. למה? כי אני אוהבת לדעת מה קורה וזה מאפשר לי להתפנות בצורה יותר מוצלחת לעבודה השוטפת. מצד שני, זה פרק זמן שמאפשר לי ללמוד מה מעניין את הקהל שלי ולחדד את המסרים.

אז אפשר לתכנן חודש קדימה, אפשר שלושה חודשים, חצי שנה ועד שנה קדימה. לעסקים שאני בונה עבורם אסטרטגיית תוכן אני מעדיפה לתכנן 3-6 חודשים קדימה, כדי להיות ערוכה גם לשינויים שיקרו. זה מאפשר לי ללמוד מה עבד ומה לא עבד – ולשפר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן