מישהו להמריא איתו: כתיבת תוכן לעמודי נחיתה

עיינה טייכר-יעיר

 

פרי האהבה של אתר אינטרנט והרצון לשווק מוצר או שירות מסוים הוא עמוד הנחיתה.

וכמו כל ילד של מישהו, הוא קצת דומה להוריו, אך הוא למעשה גרסה אחרת (לעתים משודרגת) של שניהם.

עמוד נחיתה (נקרא גם דף נחיתה) הוא עמוד אינטרנט שמטרתו למכור מוצר או שירות מסוים לגולש, ולהמיר את הגולש המתעניין  – ללקוח קונה.

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר אינטרנט הוא במיקוד: בעוד אתר אינטרנט כולל כמה וכמה עמודים ולעתים מציג מספר שירותים או מוצרים בתוכו, עמוד נחיתה כולל שירות או מוצר אחד. זו יכולה להיות סדנה, מבצע על מוצר, הרשמה לקבלת שירות חדש וכן הלאה.

כתיבה של עמוד נחיתה היא משימה מאתגרת וכייפית במיוחד. יש לנו רק עמוד אחד להלהיב את הגולש, לדרבן אותו ולשכנע אותו לבחור בנו על פני מיליוני העמודים האחרים ברשת.
התוכן של העמוד חשוב לא פחות מהעיצוב, התכנות והפרסום של העמוד, ולכן לא מספיק שיהיה לנו עמוד מהמם ביופיו. הוא צריך להיות גם פצצתי בתוכנו.

אם אתם כותבים עמודי נחיתה לעצמכם או ללקוחות, אם אתם רוצים לוודא שהעמוד שלכם כתוב כהלכה, הנה כמה מרכיבי תוכן שצריכים להיות בעמוד הנחיתה.

 

כתיבה למטרה

לפני שנסתער לכתוב את דף הנחיתה, צריך לחשוב עבור מי אנחנו כותבים ומה אנחנו רוצים שאותו אדם יעשה.

עבור מי אנחנו כותבים? מי קהל היעד הספציפי לעמוד הנחיתה. לפעמים נדמה לנו שאנחנו יודעים למי אנחנו כותבים, ואז מסתבר שהפניות שקיבלנו דרך עמוד הנחיתה הן של גולשים שלא רלוונטים עבורנו. זה קורה בין היתר כי לא "דיברנו" בשפה בה קהל היעד מדבר, כתבנו ארוך מדי או קצר מדי, התעלמנו מהמגדר אליו אנחנו מכוונים ועוד.

מה אנחנו רוצים? מה הפעולה שבסופו של דבר יעשה הגולש בזכות הביקור בעמוד הנחיתה. תופתעו לגלות עד כמה לא מדובר בשאלה שיש לה תשובה אחת ויחידה. אם אנחנו רוצים שהגולש ימלא את פרטיו כדי לקבל פרטים נוספים – עלינו לציין זאת בבירור בתוכן שאנו כותבים, במידה ויש מגבלה מסוימת (למשל: הקורס אינו מיועד למי ששאין לו תואר ראשון) חשוב לציין זאת כדי למנוע עוגמת נפש מצד הגולש ובזבוז זמן מצידנו.


הגדרה נכונה ומדויקת של הקהל והמסר שיועבר באמצעות עמוד הנחיתה, היא חלק בלתי נפרד מכתיבת התוכן לדף כזה. יותר מכך, היא תאפשר לנו לבחון בהמשך האם עמדנו במטרה שהצבנו לעצמנו (למשל: רצינו לקבל פניות מנשים שיש להן עסק עצמאי, ואכן קיבלנו פניות מנשים כאלו).

יותר זה יותר (גרוע)

דף נחיתה מורכב ממילים, אבל מי אמר שהוא צריך להיות עמוס עד אפס מקום בהן?
אני שייכת לאסכולה שמודדת תוכן טוב לא בכמות המילים שיצרתי, אלא בדברים שאמרתי גם בלי להשתמש בהרבה מילים. לרוב, תוכן שיווקי טוב הוא כזה שחל עליו המשפט (הקצת בנאלי)
Less is more. או בקיצור: תגידו הרבה – במעט מילים.

בכתיבה של עמודי נחיתה אין סגנון אחד קבוע. מה שכן קבוע בכל דף נחיתה הוא התהליך שהגולש עובר באמצעות המילים. המילים צריכות ללוות יד ביד את הגולש, ממש כמו מארח במסיבה: החל מהכותרת בראש העמוד (שתבהיר לגולש לאן הגיע), ועד להנעה לפעולה (משפט או מילה שהמטרה שלהן היא לגרום לגולש לבצע את הפעולה שאנו מבקשים ממנו לעשות). לא באגרסיביות, לא בהתחכמות, אלא בטקסטים שיגרמו לו להבין לאן הוא הגיע ומה הוא צריך לעשות.

עדיף להקפיד על תמציתיות בכתיבה, להימנע מפסקאות ארוכות ומייגעות ולהציג בפני הגולש את התועלות הצפויות לו מביצוע הפעולה בעמוד ("כדי ליהנות משינת לילה איכותית – לחץ כאן" ולא: "אם אתה סובל משינה גרועה בלילה או מנחירות ורוצה לקבל עוד פרטים על כרית הפלא המדהימה – לחץ כאן").

 

להתייחס למיקרו-קופי

מיקרו- קופי (ובאנגלית: UX-Writing) הוא תחום חדש יחסית בעולם הקופירייטינג. הכוונה היא לטקסט שיופיע בעמודי אינטרנט במקומות המיועדים לביצוע פעולה: כפתורים, עמודי שגיאה, טפסים ועוד. החשיבות של מיקרו-קופי היא יותר מ"סתם" עוד מילה על כפתור. השימוש הנכון בו תורם רבות להעלאת אחוזי ההמרה באתרים ובמיוחד בדפי נחיתה.
מיקרוקופי הוא עולם ומלואו, ותחום מרתק בפני עצמו. בהקשר לעמודי נחיתה, בהם יש יותר מפגשים של הגולש עם פעולות שהוא צריך לבצע, חשוב להתייחס אליו ולהשתמש בו בתבונה. לעולם, אבל לעולם, אל תוותרו על האלמנט הזה בדפי נחיתה.

 

 

לכו תחפשו (או: SEO)

אני מאמינה שאין קידום אתרים בלי תוכן, ואין תוכן שיווקי שלא מתייחס ל-SEO. מה הכוונה? חשיבה על  SEO (קידום אתרים במנועי חיפוש) צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהתוכן שנכתוב בעמוד הנחיתה.
תנו כותרת לעמוד הנחיתה שבה מופיע הביטוי המרכזי בדף, אך תעשו זאת בחוכמה. הטקסט צריך להיות קריא, ברור וממש לא עילג. השתמשו לאורך הטקסט בעמוד בביטויים שונים שרלוונטיים למוצר או לשירות שהדף מציע, לא בכמות מוגזמת וכמובן (צריך עוד להדגיש את זה?) באופן שנותן כבוד לקורא ולא גורם לו לתהות אם רובוט כתב את הטקסט או שהטקסט מיועד לרובוטים.

 

ועכשיו, צאו, כתבו, הניעו לפעולה ואמן  שתזכו להמרות. בהצלחה!

יש שאלות? הערות? רוצים שאכתוב לכם עמוד נחיתה? כיתבו בתגובות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן