לאן הלקוחות הולכים כשהאתר קפוא: תחזוקת אתר האינטרנט שלכם

עיינה טייכר-יעיר

אתר האינטרנט שלכם הוא נכס. לא כמו דירה או שעון זהב, אבל בהחלט הוא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים מבחינתי (אם לא החשוב מכולם). פרופילים ברשתות חברתיות קמים ונופלים. הם נתונים לגחמותיהם של מי שמפעיל את הפלטפורמה, עלולים להיסגר ביום בהיר אחד ולקחת איתם את כל החברים בעמוד. אתר אינטרנט, לעומתם, הוא בבעלותנו. אנחנו שליטי הפלטפורמה ויכולים לעשות בה (כמעט) כל מה שנרצה.

כבעלת מקצוע, קשה לי לראות אתר לא מתוחזק. זה קורה גם לאתרים היפים והמושקעים ביותר. אלה שהוקמו במאמצים רבים ובעלויות גבוהות.
למה זה כל כך עצוב? כי יש הרבה דברים שאפשר לעשות עם אתר אינטרנט כדי לשווק את העסק שלנו, ואתר לא מעודכן גורם לנו להיראות לא טוב.

לא "שגר ושכח" – למה חשוב לטפח את האתר

  • זה מאפשר לכם להפיץ עוד תוכן ברשתות חברתיות, בדיוורים ללקוחות ולמעשה מסייע לכם לשווק את העסק ולהציג את המומחיות שלכם.
  •  זה טוב למנועי חיפוש. גוגל מעדיף אתרים שמתעדכנים בקביעות וכך זה מגדיל את הסיכוי שלכם להיראות במיקום גבוה בגוגל. כמובן, יש עוד סט של דברים שצריך לעשות כדי להתאים את האתר למנועי חיפוש, זה אחד החשובים.
  • זה טוב ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. יכול להיות שממש ברגעים אלה מישהו מחפש אתכם (בגוגל, אין צורך להיבהל), מישהו מקליד את שמכם, מישהו מחפש איש מקצוע שמתאים לפרופיל המקצועי שלכם. כמה נעים יהיה לגולש להיכנס לאתר מעודכן, שמציג לו תוכן עם ערך אמיתי, שמתייחס בכבוד לאורחים/הגולשים שלו.

 

"אבל האתר כבר באוויר! מה יש לעדכן?"

  • עמודי מאמרים, כתבות, פוסטים בבלוג – שתפו את הגולשים שלכם בידע המקצועי המתעדכן שלכם, בטיפים,  בחוויות רלוונטיות ועוד.
  • עמודי קטגוריות – רענון של עמודי הקטגוריות הוא הכרחי. במרוצת הזמן יש נושאים שעלולים להיות לא מעודכנים, ורצוי לעדכן אותם למען התדמית המקצועית שלכם.
  • עמוד הבית והאודות – כדאי לרענן מפעם לפעם כדי להציג את השירותים העדכניים ביותר שאתם מציעים. אתם משתנים, העסק משתנה – ולכן כל הזמן כדאי לרענן.

איך עושים את זה?

כמו בהרבה דברים שדורשים תחזוקה שוטפת, גם בתחזוקת האתר אין פתרונות קסם. הטיפ הכי יעיל הוא פשוט להכניס את זה למודעות שלכם, ולפעול כל הזמן במחשבה על האתר. בתכל'ס זה אומר לרשום לכם רעיונות לתכנים מעניינים שיופיעו באתר, לקבוע זמנים קבועים ל"עבודה על האתר": ניסוח תכנים, מעבר על תכנים קיימים ושיתוף מתכני האתר. עבודה עם תוכנית תוכן מסודרת תעזור לכם לעשות סדר בדברים ולהחליט למה לגשת קודם.
מרגישים שאתם טובעים בעבודה ובעיסוקים אחרים ולא מתפנים לעבוד על האתר? תנו את ההגה למי שיוכל להתמסר לכך: כותב או כותבת תוכן שיעבדו בלחשוב על רעיונות לתכנים חדשים באתר, שידעו איך איך לכתוב את התכנים ולהתאים אותם למנועי חיפוש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן