(אל) תיראו מופתעים: איך בונים אסטרטגיית תוכן לקראת תקופות "מתות"?

עיינה טייכר-יעיר

אימרה שלא יכולה להיות שום דבר אחר חוץ מפולנית, טוענת כי "הדבר היחיד הבטוח בחיים זה המוות".

זה אולי נכון בתיאוריה, אבל למעשה יש עוד לא מעט דברים שבטוח יקרו: בספטמבר-אוקטובר נחגוג את חגי תשרי, החופש הגדול יסתיים בסופו של דבר ובחנוכה כולנו נתלונן על כמות הסופגניות שתקענו.
אז הנה, יש כמה דברים שסביר שיקרו בחודשים הקרובים, ולמרות זאת תמיד אנחנו מופתעים כשהם אכן קורים. הפתעות זה נחמד, אך מי שמנהל עסק ועסוק ב"לנווט את הספינה", ככל הנראה יעדיף כמה שפחות מהן.

 

תגדירי "מתה"?

כן, אני מדברת גם על עצמי. כבעלת עסק כבר למדתי להכיר על בשרי "תקופות מתות". התקופות האלה בכלל לא קשורות לפעולות שנעשות בעסק, אלא לאירועים חיצוניים שגורמים לדברים להתנהל קצת יותר באיטיות או להידחות.
תקופה מתה יכולה להיות חודש אוגוסט: מרבית האנשים לוקחים חופש במהלכו, מה שמעכב פעמים רבות פרויקטים או מונע מחדשים להתחיל. תקופה מתה יכולה להיות תקופת החגים: חלקנו בכלל לא בארץ בתקופה הזו, חלק עסוק אולי בלשרוד את שלל הארוחות המשפחתיות והכל תלוי למעשה במתי החגים נופלים. כל זה משאיר מעט ימי עבודה באזור ספטמבר-אוקטובר.
השנה ראש השנה יוצא ממש בסוף ספטמבר, אבל אל דאגה – את הרעב של כולנו ליציאה מהשגרה, יספקו הבחירות שמתקיימות באמצעו של אותו חודש.
אוקיי, נראה לי שהבנתם את הנקודה…

 

אם נסתכל טוב טוב, תקופות מתות נמצאות לכל אורך השנה. כדי לעבור אותן בהצלחה, צריך לתכנן, אין ברירה. זה מוביל להחלטה שקיבלתי ושכל בעל ובעלת עסק כדאי שיקבלו, להתכונן מראש ובצורה טובה יותר לתקופות האלה.
מעבר לשירות השוטף ללקוחות שאני נותנת בתקופות כאלו, אני גם בונה לעצמי אסטרטגיית תוכן למספר חודשים קדימה, כדי להישאר בעניינים.

רגע, לא עדיף להיות ספונטניים?

הכל במידה. התכנון קדימה בראש ובראשונה מייצר בהירות לגבי מה ואיך אני אגיד במהלך התקופה הזו, הוא משאיר אותי נוכחת בפלטפורמות השונות שאני מתחזקת ומאפשר לי לנצל את התקופות הפחות פעילות האלו כדי לעשות דברים שבשוטף לא תמיד יש לי זמן לעשות (כמו למשל לכתוב פוסטים לבלוג שלי). 

 

כשאני מתכננת עבורי (וגם עבור לקוחות) אסטרטגיית תוכן אני עושה כמה פעולות עיקריות:

פותחת את לוח השנה ומסתכלת
3-4 חודשים קדימה

אני מסמנת לעצמי "עוגנים": תאריכים של חגים ומועדים ידועים מראש בלוח השנה, וגם אירועים שצפויים לקרות או שרלוונטיים לתחום העיסוק שלי.
בין שלל התאריכים והאירועים החשובים, אני מסמנת מתי חשוב שאפרסם פוסט בבלוג או בפייסבוק, אשיק שירות חדש או כל דבר אחר שקשור לתוכן שאני מתכוונת לייצר ולפרסם. אני משתדלת להיות ריאלית, ולתכנן בגבולות ההיגיון והיכולת.

למה זה טוב?
זה נותן לי תמונה ברורה של כמות התוכן שעליי ליצור, ומאפשר לי לתכנן יותר טוב מתי לכתוב על כל דבר וכמה זמן להקדיש לכך.

בודקת לאן אני רוצה להגיע

לסמן תאריכים בלוח השנה זה טוב ויפה, אבל לאן אנחנו רוצים לקחת אותם? רגע לפני ההסתערות על הכתיבה, אני עוצרת וחושבת על איפה אני רוצה להיות בעוד 3-4 חודשים. ולכן אני גם חושבת מה חשוב לי להציג ב"חלון הראווה" הדיגיטלי שלי בחודשים האלה. אני עורכת רשימה של נושאים עיקריים (לא יותר משניים שלושה) שחשוב לי לדבר עליהם.

למה זה טוב?
זה מסייע לי להשיג את המטרות השיווקיות שלי. המטרה שלי היא שכשאסתכל בעוד שלושה חודשים על התכנון שעשיתי, אוכל "לסמן וי" ולראות בבירור במה עסקתי בתקופה הזו וגם להפיק לקחים.

לוקחת את העוגן – ומסובבת אותו

תאריכים ראויים לציון? יש, שניים שלושה נושאים שחשוב לי להעלות? יש.
בשלב הזה אני לוקחת את "אירועי העוגן" שמסומנים לי בלוח השנה, וחושבת קודם כל – האם יש לי סיבה או צורך להתייחס אליהם? (לפעמים פשוט אין טעם) . אם כן כדאי שאתייחס אליהם, אני חושבת איך אוכל "לסובב" את האירוע המסוים, ולהביא זוית מקורית שלו. הנה דוגמה: חג השבועות שנחגג לאחרונה, מזמן לא מעט פוסטים שלוקחים "טרמפ" על המאורע. במידה ואני למשל נטורופתית, חשוב שאתן את הזווית שלי לחג. אבל האם כדאי להתייחס למוצרי החלב? ליצור פוסט שמסביר על התועלות או החסרונות של שתיית חלב? או שאולי בכלל אפשר לקחת את התוכן הזה למקום אחר?. למשל: לכתוב תוכן שמדבר על ההימנעות הטוטאלית של אנשים מגלוטן ומוצרי חלב ועל האמונות המוטעות שיש לאנשים עליהם. להסביר למי כן כדאי להימנע, אילו כמויות מומלץ לצרוך ועל הדרך להפריך כמה מיתוסים על השניים.
תוכן כזה הוא קודם כל יותר מעניין והוא גם מביא את הזוית המקצועית של איש המקצוע המסוים. כשהוא מתוכנן ונכתב מספיק זמן לפני החג, הוא גם יפורסם במועד ויהיה רלוונטי. ככה, אין מצב שנושאים חשובים ורלוונטיים לנו יתפספסו כי לא תכננו.

למה זה טוב?
זה מאפשר לי לייצר בולטות אלי ואל התכנים שאני רוצה להעביר. ותכל'ס, זה גם הופך את הכתיבה ליותר מעניינת.

זהו. עכשיו זה הזמן לגשת ולתכנן, כדי שהדבר היחידי שתצטרכו לדאוג לגביו "אחרי החגים" הוא הדיאטה… 😉

רוצים לשאול משהו על אסטרטגיית תוכן? יש לכם משהו להגיד? מוזמנים לשתף בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן