איך לכתוב על נושאים קצת פחות מרתקים?

עיינה טייכר-יעיר

מה משותף ל: מֶדָה מתפלסת, חיידקים פרוביוטיים וחשבונית דיגיטלית? 
כולם נושאים שרחוקים מהתחביבים הפרטיים שלי או מתחומים שאני עוסקת בהם ביום יום, אבל כתבתי עליהם – ובהצלחה.

איך עושים את זה מבלי:

להישמע לא מקצועית,

לפספס את המהות,

להחטיא את המסר השיווקי?

הנה התהליך שאני עוברת כדי לכתוב על נושאים שרחוקים שנות אור מחתולים, סדרות טראש בטלוויזיה וציוד משרדי (או: תחומי ידע אחרים שאני שולטת בהם).

 

בתמונה: דוגמה לתחום ידע שאני שולטת בו 

 

 

מאיפה בכלל מתחילים?

הלקוח אולי לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד מכיר את העסק שלו יותר טוב ממני. כדי להכיר נושא מסוים שאין לי בו את הידע, הלקוח יהיה מקור המידע הטוב ביותר.

בשלב הראשון אני מבקשת חומרי רקע מהלקוח. אלה יכולים להיות חומרים שיווקיים שמכילים מידע על העסק ועל תחומי המומחיות שלו. תמיד רצוי לבקש אינפורמציה ספציפית: הסבר מפיו של הלקוח או מחומרים שיש ברשותו על הנושא עליו אני אמורה לכתוב.

נקודת המוצא שלי היא שאולי אני לא מומחית בתחום העיסוק של הלקוח, אבל אני יודעת אילו שאלות כדאי לשאול ומה כדאי לברר כשאין לי את הידע על הנושא המסוים.

 

מה מוצאים אונליין ואיך עושים את הסינון?

אחרי שיש לי את חומרי הרקע, ובמידה וחסרה לי עוד אינפורמציה כללית על הנושא, אני ממשיכה לחקור אונליין. לא כל מה שאני מוצאת בגוגל הוא זהב טהור, ופעמים רבות אני אתקל באתרים שלא נותנים לי אינפורמציה ממשית בנושא. 
איך אני יודעת לברור את פיסות המידע הרלוונטיות? בעיקר בזכות הניסיון. פורומים ואתרים של מאמרי קידום אתרים (SEO) פחות מומלצים, ולא מכילים אינפורמציה שיכולה לסייע לכם. במידה ואני זקוקה לעוד אינפורמציה וחומרים לקריאה, ואם לא מצאתי את מה שאני מחפשת בעברית, או שאין לי מספיק חומר על הנושא בעברית, אני אעבור לחיפוש אחר חומרים באנגלית.

 

 

 

הכתיבה עצמה

גם אם יש לי את כל האינפורמציה שלה אני זקוקה כדי להתחיל לכתוב, זה עדיין לא מספיק. נשמע קצת יומרני, אבל מה שאני עושה בשלב הזה, אחרי שיש לי כבר חומרים והבנה של הנושא עליו אני הולכת לכתוב, זה למצוא את הזווית. אני רוצה למצוא את הזווית המקורית, המעניינת והייחודית לכתוב על הנושא. כן, גם אם זה נושא "יבש" כמו חיפוי רצפה או השתלת חניכיים. 
יחד עם זאת, אני לא נסחפת. אני קודם כל כותבת בהתאם לסוג הטקסט שעלי ליצור: עמוד באתר, ברושור, פוסט לבלוג וכו'. אני משתדלת להיות שנונה – אבל לא מתחכמת, אינפורמטיבית – אבל ברורה ולא מתישה. 
או בקיצור: לכתוב לאנשים. 
אם אני מכירה אנשים שעוסקים בתחום הספציפי עליו אני כותבת, אני פונה אליהם ומתייעצת או מבקשת מהם לחדד לי נקודה מסוימת מהכיוון של איש המקצוע. 
כשאני מסיימת לכתוב, אני נוהגת להקריא לעצמי את הטקסט שכתבתי בקול, לתקן את מה שדרוש תיקון. אם אפשר, אני מקריאה את הטקסט גם למישהו שאין לו שמץ של מושג בתחום ואינו קשור ללקוח בכל צורה, ומוודאת שהתוכן ברור ובעיקר מעניין.

רוצים לשאול משהו? מעוניינים בזווית שלי על ציוד משרדי או חתולים? כיתבו בתגובות 🙂

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Spread the word

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן