עזרה בדרך-כלים שיעזרו לכם בכתיבת תוכן

8.8.2019

מדהים לחשוב, אבל מרביתנו ככל הנראה לא נולדו עם מקלדת ביד אחד וסמארטפון בשניה.
בעלי ובעלות עסקים או "סתם" אנשים שכותבים תוכן לאנשים, יודעים מה הם רוצים לכתוב אבל נתקלים בדרך בשלל מהמורות. חשבתי על כמה כלים שעוזרים לי מאוד כשאני כותבת תוכן לעסקים, לעצמי או "סתם" בשביל הכיף. חלקם כלים טכניים שילמדו אתכם איך לעשות כל מיני דברים שלא ידעתם (בעגה המתחכמת: HOW TO), חלקם יעזרו לכם להפוך את התוכן המהמם שכתבתם לנפלא עוד יותר וכולם כאחד יאפשרו לכם להניח את התירוצים בצד, לעקוף את המהמורות ולהגיע אל הקוראים שלכם בביטחה.

להבין איך מעלים תוכן לאתר

יש לנו תוכן ואנחנו רוצים להעלות אותו לאתר? מתחשק לנו להקים עמוד חדש באתר וורדפרס? זה פחות מורכב ממה שנראה. קיימות כל מיני דרכים ליצירת עמודים חדשים במערכת הניהול של וורדפרס, וניתן בהחלט לעשות את זה בעצמנו – למי שלא מפחד מ"התעסקויות" עם המערכת. ניסיתי לפשט את התהליך עד כמה שניתן ולהציג את הדרכים להעלאת התוכן באתר. כך תעלו תוכן חדש באתר וורדפרס.

לוודא שהעלתם את הפוסט בבלוג בצורה מוצלחת

פרסום פוסט בבלוג באתר כרוך במשימה אחת מורכבת, ומעוד משימות קטנות שהן פחות מורכבות אבל חשובות לא פחות מהתוכן.

המשימה המורכבת היא הכתיבה, והמשימות הקטנות אך החשובות הן כל "המסביב": עדכון תגיות SEO, עריכת התמונות ועוד. כמו שאמר לי המפקד שלי בצבא: "ההפך מלשכוח זה לרשום", כדי שלא נפספס את המסביב ונעלה פוסט מהמם בבלוג, הכנתי רשימה של סדר הפעולות הקטנות-גדולות האלו.

את הצ'קליסט הזה אפשר להדפיס ולהשתמש בו בכל פעם שאנחנו מתכוונים לפרסם בבלוג. והוא טוב כמובן גם לעמודי תוכן אחרים באתר (אני מוצאת שהוא שימושי לי יותר בבלוגים). 

להעלות תמונות מקצועיות לפוסט בלוג

הגישה שלי אומרת שעדיף שהתמונות שיש לנו באתר יהיו אותנטיות ויצולמו על ידינו או על ידי צלם מקצועי. אם אין לכם את האפשרות הזו, תמיד אפשר להשתמש במאגרי תמונות. יש לא מעט מאגרים כאלה שהם חינמיים לגמרי. בנוסף יש כאלה שניתן לעשות בהם שימוש עם קרדיט לצלם או מאגרי תמונות בתשלום.
מוזמנים להציץ במקבץ של אתרי תמונות חינמיים, ולקחת ממני טיפ חשוב: גם אם אנחנו עושים שימוש בתמונה ממאגר, כדאי תמיד לשמור על מקוריות. הכוונה היא לא לבחור בתמונות הגנריות שכולם משתמשים בהן, אלא לחשוב על המשמעות והתוכן של מה שאנחנו רוצים להגיד בטקסט – ולמצוא את התמונה שתבטא את זה הכי טוב.

(לדוגמה: אם הטקסט שכתבנו מדבר על דיקור סיני לכאבי – בחירה לא טובה של תמונה תהייה "הדבר עצמו": תמונה של מחט, אותיות סיניות, אדם שכואב לו הראש וכן הלאה. בחירה טובה של תמונה תהייה למשל כזו שמבטאת את התחושות שיש לאנשים בעקבות הדיקור: חיוך, הקלה, שמחה, חזרה לשגרה וכן הלאה).  
בקיצור (אם להשתמש בביטוי שחוק): צאו מהקופסה.

לעזור לאנשים למצוא את הפוסט שכתבתם בבלוג

כתבתם פוסט בבלוג שלכם כדי שיקראו אותו, משום שיש לכם ידע בתחום מסוים ואתם רוצים להעביר אותו הלאה. כדי שאנשים רלוונטים ימצאו את הפוסט שלכם במרחבי האינטרנט, יש צורך להראות שהוא רלוונטי לתחום מסוים. בדיוק מסיבה זו כדאי לעשות שימוש ברכיבים קטנים אך חשובים של SEO (קידום במנועי חיפוש). כשהכותרת של התוכן שלכם תהייה מתאימה לנושא שאתם כותבים עליו, ותכלול גם את מילות החיפוש הרלוונטיות – יהיה לאנשים קצת יותר קל למצוא אתכם.

וגם…לתכנן את החודשים הקרובים בקלות

תכנון של התוכן שלנו קדימה זו לא משימה כל כך מורכבת, פשוט צריך לדעת איך לעשות אותה. מוזמנים לקרוא פוסט שלם שכתבתי על מספר צעדים פשוטים לבניית תוכנית תוכן קדימה.
כלי שיעזור לכם להעלות על הכתב (או במחשב) את הרעיונות שלכם ולקבוע את התוכנית בפועל נמצא ממש כאן

פחות בקטע של טוקבקים? יכולים לשלוח לי הודעה:
השארת תגובה